fbpx

Ons administratiekantoor in Alkmaar bestaat pas sinds 2017. Het kantoor is opgericht door twee ondernemers, die zich er aan stoorden dat hun boekhouder te weinig assertief was. Zij hadden het gevoel dat ze te vaak aan de laatste mem hingen; dat het kantoor altijd andere belangen had dan zij als ondernemers.

Ze zouden willen dat hun administratiekantoor zélf meer ondernemend zou zijn.

En dus – je bent ondernemer of niet – richtten zij hun eigen administratiekantoor op. Met goede, ervaren mensen. En met stevige ambities: uitgroeien tot hét kantoor in Alkmaar en Noord-Holland waarvan kleine en middelgrote bedrijven zeggen: ‘top, jullie doen het anders; jullie leveren ons daadwerkelijk wat op!’

Waar staan we nu, als administratiekantoor?

De eerste paar maanden zijn we volop het gesprek aangegaan met ondernemers uit Alkmaar en omgeving. Dat waren freelancers en ZZP’ers, maar ook ondernemers uit het MKB. Hoe ervaren zij hun administratiekantoor? Waar liggen hun behoeften?

Op basis daarvan hebben wij ons kantoor ingericht.

Een klein voorbeeld: een ergernis van ondernemers bij de grote administratiekantoren met name was dat het vaak lastig is om snel contact te krijgen met de juiste persoon. Wij wilden dezelfde diensten bieden als de grote kantoren, op hetzelfde niveau, maar dan dus met één contactpersoon per ondernemer. Eén iemand die al jouw vragen beantwoordt. Persoonlijk. Snel. En ter zake kundig.

Waar we nu staan?

Steeds meer ondernemers kiezen voor ons. Dat heeft met ons verhaal te maken. Dat beklijft. Wij willen namelijk dat wij je daadwerkelijk iets opleveren. Wij willen niet dat passieve administratiekantoor in Alkmaar zijn dat zo veel mogelijk uren bij elkaar sprokkelt. Nee, wij willen dat het jou goed gaat. Wij willen dat jij kunt ondernemen op de manier die bij jou past. Waarbij wij jouw ruggensteun zijn. Je kunt ons gebruiken en op ons leunen waar nodig.

Van Alkmaar naar Noord-Holland?

De meeste klanten komen nu nog uit Alkmaar. En voorlopig ligt de focus in de actieve acquisitie meer op de stad dan op de hele provincie Noord-Holland. Tegelijkertijd merken we inderdaad dat het kringetje rondom Alkmaar zich uitbreidt, zonder dat we daar zelf op inzetten. Het zijn de ondernemers die hetzelfde gevoel hadden als de oprichters van ons kantoor. Die nuchter en ondernemend zijn. Die vooruit willen. En die hun administratie gewoon zo efficiënt en effectief mogelijk georganiseerd willen hebben.

Ben jij ook zo’n ondernemer? Bel of mail dan eens voor een afspraak. We vertellen je graag wat wij jou op kunnen leveren.

Het versturen van rekeningen geeft iedere ondernemer wel een fijn gevoel, toch 😉 Maar dan alle rompslomp eromheen! De bonnetjes, de rekeningen, de declaraties. Het bewaren, inboeken, controleren, uitboeken, beheren van debiteuren, enz.

Met alle online boekhoudpakketten valt dat toch wel mee?

Je hebt inderdaad goede pakketten, die niet eens meer heel duur zijn. De meeste pakketten hoef je tegenwoordig niet meer aan te schaffen, maar zijn cloud-oplossingen. Je ‘huurt’ dan ruimte op de server. Als je eens vrijblijvend advies wilt hebben van een administratiekantoor uit Alkmaar over welk pakket bij jou zou passen: bel gerust.

Maar online boekhoudpakket of niet: je ontkomt er niet aan om iedere week tijd en aandacht aan je administratie te besteden.

Op zoek naar administratiekantoor in Alkmaar? Bel Meester & van der Boven!