Traditionele boekhouders en administratiekantoren doen eerst ‘gewoon’ wat ze vinden dat ze moeten doen. De administratie, de aangifte, de jaarrekening, enz. Dus: de uren. Dat is omzet. Dus dat heeft prioriteit. Pas daarna is er ruimte voor advies.

Wij vinden dat een gedateerde manier van werken.

Dat is als dat je je auto naar de garage brengt voor een grote beurt. Dat die je auto nakijkt. Alles repareert wat er gerepareerd moet worden. Jou een rekening stuurt (gelieve binnen 14 dagen te voldoen). En daarna zegt: je zou eigenlijk eens naar een andere auto uit moeten gaan kijken.

Breng jij je auto naar zo’n garage?

Breng jij je administratie naar zo’n boekhouder?

Wij niet.

En dus zijn wij in 2017 een nieuw kantoor gestart. Op basis van omdenken. Niet: eerst uren, dan advies. Maar: eerst advies, dan uren. De administratie is voor ons geen hoofdzaak, maar bijzaak.

Met andere woorden

Wij helpen je om je ambities te realiseren. Denken mee over je koers. Vertalen dat naar hoe je die plannen fiscaal het beste kunt organiseren. Hoe je de sales daarop aan kunt vliegen. Enz. (En en passant verzorgen wij de administratie, de aangiftes, de jaarrekeningen, enz.)

Om het voorbeeld van de autogarage er bij te pakken:

Wij zijn niet de autogarage die zijn werkplaats vol wil krijgen, maar de garage die zorgt dat jij in de auto rijdt die bij jou past.

Wij willen niet dat jij het gevoel hebt dat wij geld kosten. Wij willen dat jij ervaart dat wij jou iets opleveren!