In Nieuws

1. Weet de adviseur waarover hij het heeft?

U zoekt een vakman, iemand die verstand heeft van wat hij doet, met een goede opleiding als basis. De professionaliteit van het kantoor en van uw adviseur blijkt uit de aansluiting bij een professionele beroepsorganisatie zoals het NOAB, RB en/of NBA. Deze organisaties verplichten hun leden om hun kennis op peil te houden en toetsen dit ook periodiek. Een ander voordeel is dat deze organisaties hun leden verplichten een beroepsaansprakelijkheidsverzekering en klachtenprocedures te hebben en tuchtrecht te kennen. U weet dan in ieder geval dat als u een klacht hebt, daar ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt
Vraag ook of het kantoor Horizontaal Toezicht mag voeren; een extra bevestiging door de Belastingdienst van de professionaliteit en integriteit van de cliënt, de adviseur en het kantoor.

2. Past het kantoor bij mijn vraag?

Bent u beter af bent met een zzp’er, een klein of een groot administratiekantoor? De grootte van uw eigen onderneming speelt daarbij een rol, maar ook de hoeveelheid en diversiteit van uw vragen en problemen.
Dat beeld moet kloppen, niet alleen nu, maar ook in de toekomst. U wilt immers altijd kunnen rekenen op passend advies. Bespreek dan ook of het kantoor dat nog kan leveren als uw organisatie is gegroeid.
Heeft het administratiekantoor ook ervaring in uw branche, uw bedrijfsgrootte, uw vragen, uw doelen? Kan het u op specifieke gebieden voorzien van gepaste adviezen?

3. Sluit het kantoor aan op mijn budget?

Het blijkt dat prijs wel degelijk bepalend is voor het aangaan van adviesrelaties, maar niet de hoofdrol speelt in de selectie van een adviseur. Is voor u prijs wel het belangrijkst, dan komt u vermoedelijk toch bij een internetaccountant terecht. U vindt dan blijkbaar de toegevoegde waarde van andere factoren minder belangrijk.
Bij de overweging van de factor prijs is vooral belangrijk hoe deze tot stand komt en hoe u aanbiedingen van verschillende kantoren kunt vergelijken. U wilt immers appels met appels kunnen vergelijken en niet appels met peren. Vraag dus altijd om een inventarisatie, beschrijving en begroting van de dienstverlening (het Service Level Agreement). Op die manier kunt u de beste appel uit de mand kiezen.

Volgende artikel: ‘Aandachtspunten bij het kiezen van een boekhouder/administrateur (pnt. 4 – 7)

Recent Posts